borstvoedingsforum.nl bv logo

Volledig stoppen met melk in iedere vorm ivm kma?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Callie

BerichtOnderwerp: Volledig stoppen met melk in iedere vorm ivm kma?    Geplaatst: Ma 01 Feb, 2016 21:38 Reageer met quote

Dl is nu 16 maanden. Bij 5 mnd vermoeden van kma, test bij allergoloog kwam niets uit, maar wel het advies gekregen om zelf op een ei- en melkvrij dieet te gaan. (Van welk dier dan ook). Eieren lijken het probleem niet te zijn weten we inmiddels. Melkproducten wel en sommige fruitsoorten ook.
Na 13 mnd wilde ze geen bv meer. Voedde soms al bij met speciale kv ivm lage productie. Ik hoorde te laat van de 'nursing strike'. Had graag langer bv gegeven.

Nu heeft ze nog steeds vlagen van eczeem en als ze een fles kv krijgt laat ze veel scheetjes, wordt huilend wakker enz. Soms gaat het een maand goed, maar het blijft terug komen. Jeuk op het achterhoofd, achter de oren, binnenkant en buitenkant ellebogen, knieholtes, beetje op de onderbuik.
Ik vind het zielig en voel me schuldig. Heb het gevoel dat ik m'n kindje vergiftig met melk... Sad

Kunnen we compleet stoppen met melk geven?
Ik vind alleen maar kreten als: BV kun je zo lang geven als je wilt, KV tot 1 jaar, daarna gewone koemelk...
Kan ik die 'gewone koemelk' weglaten?
Ze eet en drinkt goed. Ze valt wel makkelijker in slaap met een fles melk, maar wordt er daarna ook weer huilend wakker van Sad

Geweldig forum dit. Heb hier heel veel gelezen tijdens mijn zwangerschap en heel veel geleerd! Bedankt Heartbeat
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Volledig stoppen met melk in iedere vorm ivm kma? Callie (Gast) 1 feb 2016, 21:38
       icon Eetteam voor Kleintjes Trix Planting BVF 11 feb 2016, 10:31
             icon Gestopt! Callie (Gast) 3 aug 2016, 16:49
                   icon Fijn! Trix Planting BVF 3 aug 2016, 17:27

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls