borstvoedingsforum.nl bv logo

Ezeem of allergie

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Mama van Manoah

BerichtOnderwerp: Ezeem of allergie    Geplaatst: Vr 22 Jan, 2016 21:22 Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een zoontje van net 8 maanden. Kreeg tot 6 maand uitsluitend borstvoeding. Nu nog zo vaak mogelijk, met af en toe een kunstflesje van Hipp als ik niet genoeg kolf ivm werk. Daarnaast fruit en groente, maar nog geen grote porties.

Hij heeft vanaf dag 1 al eczeem over zijn hele lichaam. Eerst dachten we nog aan uitslag ivm hormonen, maar na 8 maanden is het er nog. Kan zijn eczeem in verband met allergie staan?
Ik word met de dag onzekerder over de borstvoeding en denk bij alles wat ik eet of dat ook gevolgen heeft.

Als de weerstand achteruit gaat knalt de eczeem ook naar voren over zijn hele lichaam. Oortjes vaak ook open. Ik gebruik wel elke dag grahams creme en vette zalf. Amper hormooncreme.Hij heeft ook een huid net schuurpapier.

Hij heeft ook reflux. De laatste maand wordt hij ook elke nacht om de 2 uur wakker en we komen er maar niet achter waarom (jeuk of iets anders?) Met een week moeten we ook naar de kinderarts en dietist voor het eerst.

Eigenlijk is mijn vraag, kan eczeem een gevolg van allergie zijn en is het het waard om dan te stoppen met borstvoeding om het een en ander uit te sluiten? De nachten breken me nu ook aardig op inmiddels. Verder qua groei is alles goed en bijna altijd vrolijk (gelukkig) Wel heel erg druk, altijd bewegen en trappen met beentjes.

p.s heb nog een dochter en zij heeft geen eczeem.

Groetjes van een onzekere en vermoeide moeder
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Ezeem of allergie Mama van Manoah (Gast) 22 jan 2016, 21:22
       icon niet stoppen Snuitje 23 jan 2016, 10:48
       icon allergie, dieet Trix Planting BVF 23 jan 2016, 16:59
             icon aanvulling Trix Planting BVF 23 jan 2016, 18:04
             icon begonnen koemelkvrij Mama van Manoah (Gast) 23 jan 2016, 22:06
                   icon dieet en reflux Trix Planting BVF 24 jan 2016, 17:59
                         icon Verbetering? Mama van Manoah (Gast) 26 jan 2016, 20:19
                               icon Bloedtesten Trix Planting BVF 29 jan 2016, 21:22

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls