borstvoedingsforum.nl bv logo

dieet moeilijk?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Lin

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Ook ik    Geplaatst: Ma 04 Jan, 2016 21:13 Reageer met quote

Heb het bij zl 4 maanden(ik kwam er toen pas achter toen hij 1 jaar was) en bij dl 9 maanden gedaan(preventief, zij blijkt niet allergisch), ik zal niet zeggen dat het altijd makkelijk is, en her en der schoot er bij mij ook wel een dieetfoutje in(bij beiden). Als ik dat echt tot een minimum beperkt werd mijn zoon hoogstens wat onrustig, als ik een paar keer achter elkaar de mist in ging(in mijn geval meestal wel een bewuste keuze op dat moment), dan ging het dan toch mis...

Mijn zoon is nog allergisch, dus als je vermoed dat je kind allergisch is, zou ik zeker nu het zelf oppakken, want dan leer je gaandeweg 'voor jezelf' en weet je straks ook precies waar op te letten! Het zit inderdaad overal in, dus qua voeding ga je wat meer terug naar de basis, en dan zoek je oplossingen voor waar je tegenaan loopt.
En het effect 'via' jou borstvoeding is vast minder heftig dan als je straks hem iets geeft waar hij niet tegen kan.

Ondertussen 'weet' ik dat als ik koekjes zoek, ik meestal bij de goedkope koek moet gaan zoeken(ja, lekker ongezond, maar in de 'luxe' koeken stoppen ze roomboter), maatgoed, dat eten we weinig, pure chocolade is meestal geen probleem en anders is er rijstmelkchocolade(mocht puur niet je smaak zijn, net als bij mij), er is 'veganistisch' ijs van 'proffesor grunnschnabel' of zoiets, heerlijk op basis van kokosmelk, echt werkelijk heerlijk(en ik lust niet eens ijs:-).
Brood is inderdaad kijken, maar het meeste zit er niet in.
In de nieuwe wetgeving die vorig jaar is ingegaan is iedereen VERPLICHT de allergenen te kunnen aangeven van de voedingsmiddelen die ze verkopen. Daarvoor liep ik er bij de bakker nog wel eens tegenaan dat ze inderdaad de ene keer zei: die is koemelkvrij, en de andere keer zei iemand: nou, dat weet ik zo net nog niet hoor... Maar dat mag niet meer! Dus zelfs op plekken waarvan je denkt: zouden ze het hier weten? komt over het algemeen een boekwerk achter de balie vandaan en wordt het uitgezocht!

Ik ben ook echt geen kookwonder, maar als je pakjes en zakjes weglaat, gewoon aardappelen/vlees en groente kookt met wat jus, zit je goed. Pastasauzen, op basis van tomatensaus, en voor 'witte' sauzen of om de spinazie wat te verdunnen als die saus te dik is, hebben ze bij ons ook 'rice cuisine', prima te doen.

Waar ik tegenaan loop met mijn zoon van nu 3,5 zijn verjaardagen en feestjes, taart neem ik zelf vaak al iets voor mee wat hij lekker vindt, maar hij wil graag alles proeven... Soms laat ik dat dan maar gebeuren, maar soms word ik er ook verdrietig van dat ik hem dat moet ontzeggen. Maar zelf het dieet, ach, wat is moeilijk, je groeit er echt wel in!
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon dieet moeilijk? Tamara 2 (Gast) 4 jan 2016, 15:56
       icon alleen het begin Stokstaartje 4 jan 2016, 16:03
       icon in het begin wel Echidna 4 jan 2016, 16:05
       icon Ook ik Lin 4 jan 2016, 21:13
       icon in het begin morri 6 jan 2016, 8:47

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken