borstvoedingsforum.nl bv logo

dieet moeilijk?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Echidna

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: in het begin wel    Geplaatst: Ma 04 Jan, 2016 16:05 Reageer met quote

in het begin vond ik het inderdaad moeilijk en was het even doorbijten maar uiteindelijk heb ik 2 jaar en half koemelkvrij gegeten voor mijn zoontje. Uiteindelijk vonden andere mensen het moeilijker dan ikzelf en was ik het gewoon dat ik op recepties enzo niets at. Als ik zelf het etiket niet kan lezen dan at ik het niet omdat het inderdaad aan de gekste dingen wordt toegevoegd, maar als je de etiketten leest zijn er heus dingen die wel mogen. Zo ook met brood, er zijn variantien met melk, maar er zijn er zeker ook zonder!

Een goede website om mee te starten is http://melkmoetniet.be/

en als je ook suikervrij eet (zonder geraffineerde suikers, wat ik ook al meer dan 2 jaar doe nu) vind je daar ook heel veel tips en recepten want blijkbaar is het gewoon veel gezonder om zonder koemelk te leven. Kort gezegd is het wel een pak makkelijker om koemelkvrij te leven als je zelf kookt want dan gebruik je gewoon melkvervangers (bijvoorbeeld haverroom ipv gewone room - of sojaroom wat meer verkrijgbaar is maar hier ook niet mocht spijtig genoeg)

hopelijk heb je hier iets aan. Als je echt door de bomen het bos niet ziet kan je ook altijd een dietist raadplegen. Kost wel wat maar is nog altijd veel goedkoper dan overstappen op dure allergievrije kunstvoeding
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon dieet moeilijk? Tamara 2 (Gast) 4 jan 2016, 15:56
       icon alleen het begin Stokstaartje 4 jan 2016, 16:03
       icon in het begin wel Echidna 4 jan 2016, 16:05
       icon Ook ik Lin 4 jan 2016, 21:13
       icon in het begin morri 6 jan 2016, 8:47

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken