borstvoedingsforum.nl bv logo

mogelijke allergie?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
ineg

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: ik word er zo onzeker van!    Geplaatst: Di 29 Dec, 2015 14:53 Reageer met quote

Bedankt voor de reacties allemaal! Heel fijn is dat, wat herkenning.

Ik heb sinds mijn vorige post alle koemelk, ei en soja laten staan. Zoon krijgt ook omeprazole voor reflux van ongeveer hetzelfde moment als de aanpassingen in mijn dieet. Intussen leek het veel beter te gaan. Vooral zijn eerste slaapje van de nacht kon al 4,5 - 5,5 uur duren en hij lag niet meer de ganse nacht te steunen en te kreunen en te duwen naast me. Nadat de verbetering een dikke week aanhield, ben ik mijn dieet ook gaan aanpassen: terug begonnen met soja, omdat ik dat als vegetariër het meeste mis. Op het eerste zicht geen duidelijke veranderingen. Enkele dagen later ook koemelk gegeten (pudding): na de avondvoeding kwamen 2 grote gulpen terug, maar de nacht was wel fantastisch (6u geslapen, geen merkbare krampjes). De nachten nadien begonnen de krampjes heviger op te spelen: zoon ligt opnieuw de hele nacht te kreunen en te steunen (lijkt soms wel een kabbelend beekje dat naast me ligt) en wil door de dag alleen maar in de draagdoek. Na 3 dagen toch maar opnieuw de koemelk geschrapt uit mijn dieet, omdat mijn man het zo duidelijk vond met dat teruggeven. Geen verandering merkbaar, nachten worden steeds korter, slaapjes moeilijker. Nu eet ik ook niet zoveel soja meer: enkel in mijn zwarte chocolade 's avonds na het eten: zou het daar echt aan kunnen liggen?
Intussen trouwens ook prikjes en rotarix gehad op CB: héél felle krampen nadien. Misschien is het een reactie op de rotarix die gewoon een hele week duurt? Kan dit?
Enkele dagen geleden moesten we ook starten met afbouwen medicatie. Hieraan kan het dus ook weer liggen! Er zit gewoon geen structuur meer in wat ik doe!
Of krijgt hij krampjes van de vit D?
Ik weet het allemaal niet meer. De vermoeidheid slaat toe en soms weet ik niet meer waarmee ik bezig ben. Hoe zou ik nu best verder doen?

De pediater vermeldde de dag van mijn vorige post de mogelijkheid om gedurende een week hypoallergene melkte geven en af te kolven. Ik vond dit echt geen goed idee , maar begin nu toch te twijfelen: het zou in elk geval duidelijk maken of het probleem aan mijn melk ligt. Maar als de klachten dan hetzelfde blijven, is mijn productie wel gekelderd! (ik kolf maar heel weinig)

Verder groeit zoon heel goed, gelukkig. Morgen is hij 10 weken en vorige week woog hij 6,2kg. Stoelgang om de 3à4 dagen. Nog steeds veel windjes. Zou Infacol misschien helpen? Hierover lees je ook zoveel tegenstrijdige reacties...

Ik maak me ook wat zorgen over de draagdoek: mensen reageren erop alsof ik hem voor altijd zal moeten dragen als ik het hem nu niet afleer. Ik probeer hem gewoon dicht bij me te houden omdat hij zich dan duidelijk het best voelt, en ik probeer te denken dat dit alles over gaat zodra hij wat verder ontwikkelt, maar het begint me toch zwaar te vallen.

Vanaf vandaag schrap ik de soja op nieuw uit mijn dieet. Hopelijk merk ook dan binnen een dag of 2 toch weer wat verandering!

Ach, ik wilde het ook gewoon even van me af schrijven, met de stiekeme hoop dat iemand nog wat tips voor me heeft! Wink
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon mogelijke allergie? ineg 3 dec 2015, 8:58
       icon proberen Stokstaartje 3 dec 2015, 10:27
       icon pinda Trix Planting BVF 3 dec 2015, 10:32
       icon ja hoor Echidna 7 dec 2015, 10:36
             icon Vervelend Anneverburg 23 dec 2015, 15:56
       icon niet alle symptomen Stokstaartje 23 dec 2015, 19:13
             icon ik word er zo onzeker van! ineg 29 dec 2015, 14:53
                   icon Niks tegelijk veranderen... LunaM 29 dec 2015, 19:07
                         icon Je hebt gelijk ineg 29 dec 2015, 20:02
                               icon hartbrekend mama van Anna 29 dec 2015, 20:37
                               icon ... LunaM 29 dec 2015, 21:47
       icon vervolg ;-) ineg 16 jan 2016, 12:41
             icon Bedankt voor de update en.... LunaM 16 jan 2016, 13:32
                   icon Ja hoor Lin 17 jan 2016, 9:08

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls