borstvoedingsforum.nl bv logo

mogelijke allergie?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
ineg

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: mogelijke allergie?    Geplaatst: Do 03 Dec, 2015 8:58 Reageer met quote

Hallo,

Mijn zoontje is sinds gisteren 6 weken. Gisteren ging ik voor de 2e keer met hem naar de kinderarts en hij sprak over een mogelijke allergie. Mijn dochter, intussen 4 jaar, was een erg onrustige baby en daar bracht, na een lange zoektocht, een allergenenvrij (melk, soja, ei) dieet heel veel soelaas.

Nu laat ik al alle koemelk sinds week 3 omdat mijn zoontje reeds na enkele dagen moeilijke ontlasting had en er de voorgeschiedenis was met mijn dochter. Soja en ei ben ik blijven eten omdat ik vegetariër ben. Sinds een week geef ik medicatie voor reflux, omdat de onrust schijnbaar veroorzaakt wordt door zijn maag-darmstelsel: veel kreunen, niet willen platliggen en als het kreunen een toppunt bereikt volgt er wind of een mondje melk terug. Hij slikt veel en is heel vaak aan het "kauwen" met zijn tongetje. Als ik er toch in slaag om hem in slaap te laten vallen door de dag, dan wordt hij na 5-20 minuten steunend en kreunend wakker, als ik hem laat doen eindigt het gesteun in huilen. Hij trappelt altijd met zijn beentjes als hij platligt. Verder lijkt hij eigenlijk nooit tevreden, enkel in de draagdoek, waar hij ook uren aan een stuk kan slapen. 's Nachts slaapt hij meestal wel blokken van 2à3 (soms zelfs 4) uur, maar duurt het na de voeding vaak erg lang vooraleer ik hem terug kan neerleggen. De nachtelijke onrust neemt wel toe met de tijd.
Sinds week 1 heeft hij een verstopte neus, maar soms met gele snottebellen, wat doet vermoeden dat het om verkoudheden gaat.

Herkent iemand dit verhaal? Zou het toch een allergie kunnen zijn? Mijn dochter had ook veel uitslag en eczeem, terwijl mijn zoontje zijn huidje tot nu toe toch nog gaaf is (klein beetje uitslag op het gelaat, maar dat is normaal, niet?)
De klachten bij hem zijn: onrust, niet plat willen liggen, kreunen en steunen, melk teruggeven (en vermoeden van reflux), veel windjes laten en moeilijke ontlasting.

Nog een laatste vraag: is pinda ook gekend voor het geven van allergische reacties via de borstvoeding?
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon mogelijke allergie? ineg 3 dec 2015, 8:58
       icon proberen Stokstaartje 3 dec 2015, 10:27
       icon pinda Trix Planting BVF 3 dec 2015, 10:32
       icon ja hoor Echidna 7 dec 2015, 10:36
             icon Vervelend Anneverburg 23 dec 2015, 15:56
       icon niet alle symptomen Stokstaartje 23 dec 2015, 19:13
             icon ik word er zo onzeker van! ineg 29 dec 2015, 14:53
                   icon Niks tegelijk veranderen... LunaM 29 dec 2015, 19:07
                         icon Je hebt gelijk ineg 29 dec 2015, 20:02
                               icon hartbrekend mama van Anna 29 dec 2015, 20:37
                               icon ... LunaM 29 dec 2015, 21:47
       icon vervolg ;-) ineg 16 jan 2016, 12:41
             icon Bedankt voor de update en.... LunaM 16 jan 2016, 13:32
                   icon Ja hoor Lin 17 jan 2016, 9:08

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls