borstvoedingsforum.nl bv logo

dieet bij evt koemelkeiwitallergie

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Lin

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Het duurt...    Geplaatst: Di 03 Nov, 2015 21:18 Reageer met quote

Wel even voordat het ook echt uit zijn lijfje is, in merkte dat het in het begin(toen mijn zoon zijn darmpjes nog erg geprikkeld waren) ook heel nauw mikte als ik toch wat sporen had genomen, maar dat dit later steeds wat makkelijker ging(in het begin als ik een keer uit eten geweest was, dan was het goed mis, maar later viel het mee).
Ik dacht dat de algemene stelregel was ongeveer 3 dagen voordat het uit je borstvoeding is en dan ongeveer een week voordat ook bij hem de klachten echt helemaal weg zouden moeten zijn, maar helemaal zeker van die week ben ik niet.

Tegenwoordig is de fabrikant verplicht om de allergenen te vernoemen op de verpakking, hierdoor is het makkelijker te zien of er wel of geen melk in zit. Met name de albert Heijn is erg goed bezig door ook te kiezen voor duidelijke 'melkvrij' logo's of het er duidelijk op te zetten.
De officiele verplichting is dat het dik gedrukt staat in de ingredientenlijst, hierdoor kijkt het makkelijker en als je twijfelt over een woord of het wel of geen melk is, kun je dit makkelijker even googlen.

Ik vind met name de combinatie melk en soja lastig, maar mijn ervaring is dat er altijd 1 allergie bij je kindje het heftigst is, als de krampjes onder controle zijn geeft dat wat ruimte om te spelen. Ik dronk bv geen hele glazen sojamelk, maar wel koekjes en brood met wat soja erin, en hetzelfde voor ei.

Stoppen zou ik nu in de uitprobeerfase juist niet doen, omdat je nu makkelijker met minder klachten kan proberen wat werkt voor je kindje! Als je stopt moet je het doen met wat op de markt is, en zul je moeten provoceren. Wij kwamen er pas toen achter dat onze zoon allergisch was(oh, daarom gilde hij elke 2 uur:-( Was dus niet normaal...), maar gingen toen nog op een zoektocht wat werkte.

Voor jezelf, zoek een goed uitgebalanceerd dieet, met name als je geen vlees eet, let op de hoeveelheid ijzer in je voeding en ook om je calcium, slik eventueel preparaten(voor ijzer bv de floradix).

Het begin met een baby is gewoon onwijs vermoeiend, zeker als er sprake is van allergie... En helaas is dat met of zonder borstvoeding... Ik zou zeker doorzetten en genieten, want niks lekkerder als een kindje wat getroost wordt aan de borst!!

Succes!
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon dieet bij evt koemelkeiwitallergie mama van 2jongens (Gast) 1 nov 2015, 14:25
       icon niet alleen zuivel. Stokstaartje 1 nov 2015, 16:33
             icon handige lijst mama van 2jongens (Gast) 1 nov 2015, 19:58
       icon moe, moeder, moest Trix Planting BVF 1 nov 2015, 21:14
       icon Het duurt... Lin 3 nov 2015, 21:18
       icon let ook op bij vitaminepreparaten Stokstaartje 3 nov 2015, 23:30
             icon bedankt mama van 2jongens (Gast) 5 nov 2015, 10:41
             icon En tandpasta... LunaM 5 nov 2015, 22:07
                   icon Volgens mij Lin 6 nov 2015, 9:03
                         icon Er is echt tandpasta met melkeiwit. LunaM 6 nov 2015, 16:36
                               icon Grappig Lin 8 nov 2015, 19:22

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls