borstvoedingsforum.nl bv logo

update

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Echidna

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: update    Geplaatst: Do 09 Jul, 2015 16:33 Reageer met quote

voor de mensen die mijn verhaal een beetje hebben gevolgd (en ook een beetje voor Stefan Kleintjes moest hij nog een gelijkaardig geval in zijn praktijk tegenkomen). Het begint erop te lijken dat ik MCAS heb, een mastcel aandoening die ervoor zorgt dat mijn imuunsysteem overreactief is wat spijtig genoeg een hele resem klachten met zich meebrengt. Mijn triggers zijn erger geworden tijdens de zwangerschap wat blijkbaar wel vaker voorkomt. Tijdens een acute aanval worden mijn histamine niveaus in het bloed zo hoog dat deze ook verhoogd zijn in de moedermelk waardoor we foutief concludeerden dat mijn zoontje allergisch was.

Goede nieuws is dus dat mijn zoontje niet allergisch is aan melk en soja. Hij kan alles zelf eten.

Slechte nieuws is dat het in mijn geval dus niet zo goed was om meer dan 2 jaar borstvoeding te geven want alle pijn had bij hem vermeden kunnen worden omdat het probleem bij mij lag. Spijtig genoeg werden mijn klachten nooit ernstig genomen en meestal op het moederschap gestoken, ook al heb ik van de meeste dingen al last sinds ik kleuter ben met uitzondering van de voedseltriggers die nieuw zijn.

Spijtig genoeg zijn er in Belgiƫ geen dokters die bekend zijn met MCAS, is ook nog maar zo'n 8 jaar of zo geleden "ontdekt" dus ik hoop met dit hier te posten andere moeders die gelijkaardige problemen hebben in de juiste richting te sturen.
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon update Echidna 9 jul 2015, 16:33
       icon jeetje Stokstaartje 10 jul 2015, 15:13
             icon nog op zoek Echidna 10 jul 2015, 16:34
       icon Joh Lin 12 jul 2015, 21:29
             icon hevige reactie Echidna 13 jul 2015, 9:57
             icon volgend kindje Echidna 13 jul 2015, 10:00
       icon Dubbel.. Merel, niet ingelogd (Gast) 26 jul 2015, 20:27
             icon zeldzaam Echidna 27 jul 2015, 10:11

Ga naar: