borstvoedingsforum.nl bv logo

wat indien allergie bij moeder en niet bij kind

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Echidna

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: was dit niet voordien    Geplaatst: Di 07 Apr, 2015 10:11 Reageer met quote

ik ben vrij zeker dat ik niet allergisch was voor de zwangerschap, maar tijdens de zwangerschap had ik zelf al gemerkt dat ik geen melk meer kon drinken. Ook had ik ineens vuurrode blazen onder mijn trouwring, echt enorm pijnlijk. Het lijkt dus alsof de zwangerschap mijn immuunsysteem in de war heeft gebracht. Ik wist echter niet dat ik dit kon "overdragen" op mijn zoontje.

Heb het nu nog verder getest dit verlengd weekend en zoontje reageert duidelijk niet op producten met melk in de ingrediëntenlijst (heb hem potje olvarit gegeven omdat we niet thuis waren met 4% volle melk in en geen enkele reactie). Sinds ik naast melk ook soja laat (dronk geen soja, gaat enkel over kleine hoeveelheden in het brood) slaapt hij 's nachts door en laat hij niet meer continu scheetjes.

Woon inderdaad in België dus consult zal moeilijk worden. Ga proberen afspraak te pakken te krijgen in het UZ hier bij de allergoloog maar vrees dat ze daar niet veel kennis gaan hebben over bv. Zelf koemelk, soja, kippenei, noten, pinda, zaden, vis en schaal en schelpdieren weglaten zie ik niet zitten want dan kan ik echt niets meer eten. Vervang nu vooral veel met ei en noten om voldoende eiwitten binnen te krijgen dus durf hier niet aan te beginnen zonder begeleiding van diëtist. Hopelijk kan ik dus snel afspraak krijgen.

Loop gewoon met zo een dubbel gevoel rond. Zoontje is nu veel vrolijker dus heb echt het gevoel dat ik gefaald heb en dat ik hem beter geen bv of niet zo lang bv had gegeven want dat het toch niet goed voor hem was. Vooral de zure oprispingen in het begin die veroorzaakt werden door de kleine hoeveelheden van melk die ik toch nog binnenkreeg (dronk geen melk, maar lette voor de rest niet op) hebben er voor gezorgd dat zijn slokdarm helemaal aangetast geweest is en hij ook een tijdje zuurremmers nodig heeft gehad. Heeft hem echt veel pijn gedaan die had voorkomen kunnen worden.
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon wat indien allergie bij moeder en niet bij kind Echidna 2 apr 2015, 16:16
       icon dietist Trix Planting BVF 2 apr 2015, 17:56
             icon niemand? Echidna 3 apr 2015, 9:56
                   icon als je zelf allergisch bent stefankleintjes 4 apr 2015, 21:04
                         icon was dit niet voordien Echidna 7 apr 2015, 10:11
                               icon Ach Lin (Gast) 7 apr 2015, 17:52
                               icon herken het een beetje Jannerik 19 mei 2015, 21:20
                                     icon bedankt Echidna 20 mei 2015, 9:45
                                           icon en nog wat meer wetenschappelijk Echidna 20 mei 2015, 9:48
                                                 icon interessant Jannerik 22 mei 2015, 16:02

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls