borstvoedingsforum.nl bv logo

wat indien allergie bij moeder en niet bij kind

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
stefankleintjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtOnderwerp: als je zelf allergisch bent    Geplaatst: Za 04 Apr, 2015 21:04 Reageer met quote

ik leg de vraag voor aan de schrijfsters van het stuk over antistoffen en allergenen en vaccinaties bij borstvoeding

jouw situatie is dermate gecompliceerd trouwens dat ik hier, op basis van de stukje informatie uit dit draadje, niets zinnigs kan adviseren

ik zou graag eens een paar uur met je aan tafel zitten om alles in kaar te brengen, van zowel jouw voeding en reacties daarop als van je zoon
maar jij bent van belgie toch, dus dat wordt wat lastig

maar bij dergelijke complexe zaken, stel ik doorgaans voor dat de moeder op een uitgebreid dieet gaat en weglaat:
koemelk, soja, kippenei, noten, pinda, zaden, vis en schaal en schelpdieren
als er dan rust ontstaat, bij moeder en kind, dan een voor een en heel geleidelijk e.e.a. terug introduceren in de voeding van de moeder op dat kindlief via de moedermelk leert deze producten te verdragen

en: onderzoek ook eens alle andere mogelijkheden van zaken in huis die allergische reacties kunnen veroorzaken en die niets met voeding te maken hebben: denk aan kleding, wasmiddelen, geurtjes en luchtverfrissers, huisdieren, mijten en lijmen, verven en dergelijke
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon wat indien allergie bij moeder en niet bij kind Echidna 2 apr 2015, 16:16
       icon dietist Trix Planting BVF 2 apr 2015, 17:56
             icon niemand? Echidna 3 apr 2015, 9:56
                   icon als je zelf allergisch bent stefankleintjes 4 apr 2015, 21:04
                         icon was dit niet voordien Echidna 7 apr 2015, 10:11
                               icon Ach Lin (Gast) 7 apr 2015, 17:52
                               icon herken het een beetje Jannerik 19 mei 2015, 21:20
                                     icon bedankt Echidna 20 mei 2015, 9:45
                                           icon en nog wat meer wetenschappelijk Echidna 20 mei 2015, 9:48
                                                 icon interessant Jannerik 22 mei 2015, 16:02

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls