borstvoedingsforum.nl bv logo

Hoe lang aan de borst?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
tweelingmoeder

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Hoe lang aan de borst?    Geplaatst: Ma 25 Jun, 2012 0:36 Reageer met quote

Een paar vragen:
Mijn dochter (één van een tweeling) van 11 weken laat nooit uit zichzelf de borst los. Ze blijft gewoon doordrinken. Ook als ik ga wisselvoeden en bijv. 4 borsten aanbiedt, blijft ze maar doorgaan. Ik zit dus zo driekwartier te voeden. Haar plasluiers zijn goed, maar de afgelopen week komt ze om de 2 uur (behalve s nachts). Erg vermoeiend. Als advies van het CB heb ik gekregen om 10 minuten de ene borst aan te bieden en 5 minuten de andere.
1. Is 15 minuten de ene borst en 5 minuten de andere niet te kort?
2. En klopt het dat kinderen sneller de borst leegdrinken naarmate ze ouder zijn?
3. Ze drinkt nu twee borsten, maar ik wil graag naar één zodat ik de andere altijd af kan kolven voor mijn andere dochter (of haar aan de borst doe). Hoe kan ik mijn productie stimuleren zodat ze één borst gaat drinken? Kan ik bijvoorbeeld tijdens haar borstvoeding de andere afkolven? Zo simuleer ik tweelingvoeden toch? Binnen hoeveel dagen zou mijn productie weer dan optimaal moeten zijn?

Alvast bedankt!
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Hoe lang aan de borst? tweelingmoeder 25 jun 2012, 0:36
       icon re Chani 25 jun 2012, 8:21
       icon Meer melk Veronique Thijssen 25 jun 2012, 9:22
             icon Productie tweelingmoeder 25 jun 2012, 12:45
                   icon Vaker Veronique Thijssen 25 jun 2012, 15:37
                         icon Re tweelingmoeder 25 jun 2012, 19:49

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen