|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|
| Auteur |
Bericht |
Talita
|
Onderwerp:
Bijtende baby
Geplaatst: Di 27 Jul, 2010 21:53
|
|
|
Kan iemand me advies geven hoe ik mijn 6 mnd oude baby, die inmiddels 2 tandjes heeft, kan afleren om mij te bijten tijdens de borsvoeding? Ik heb al en paar keer hard 'AU' geroepen, maar dat helpt niet
|
|
Geertje
|
Onderwerp:
Misschien...
Geplaatst: Di 27 Jul, 2010 21:59
|
|
|
Hoi,
Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, mijn beide jongens zijn laat met tandjes.. De oudste met 10 mnd het 1e tandje en mijn jongste heeft met 11 mnd nog geen tandjes.
Van anderen hoor ik wel eens dat ze hun kindje dan meteen van de borst halen en even in de box leggen. Dan leer je je kleintje een oorzaak/gevolg. Niet trekken als je je kindje van je borst haalt, dat kan zeer doen. Je kan het vacuum verbreken met je pink (als dat nog nodig is). Wanneer je kindje nog aan het bijten is, kun je je baby zachtjes met zijn/haar neus in je borst duwen. In een reflex zal hij/zij dan loslaten.
Groetjes, Geertje
|
|
kita
|
Onderwerp:
ik..
Geplaatst: Di 27 Jul, 2010 22:16
|
|
|
heb twee kindjes met vlot (heel scherpe) tandjes.
Beiden hadden ze bij 5 maanden onder- en boventanden.
Wat hier heel goed hielp, (misschien wat onaardig, maar hoefde hier maar 1x) was meteen bij de beet even een knijp in een beentje geven zodat het even pijn doet. Hierdoor schrokken ze en hebben ze beiden nooit meer gebeten. Daarbij weten ze niet dat JIJ dat doet en associeren ze het bijten met een pijnlijke sensatie.
In de box wegleggen wordt denk ik niet gekoppeld aan het bijten zelf (zit denk ik te lang tijd tussen) en werkt misschien borstweigeren in de hand? _________________
|
|
agniesxox
|
Onderwerp:
bij mij
Geplaatst: Wo 28 Jul, 2010 15:54
|
|
|
hielp gewoon opletten. hel vaak zie je wanneer de baby gaat bijten. het is namelijk in de begin en aan het eind van de voeding. ik hield altijd mijn hand vlak bij z'n hoofd en drukte zachtjes tegen zijn hoofd aan als hij wou bijten zodat zijn neusje ezv tegen mijn borst zou drukken. _________________ Mama van Daniel 25-03-2009
And above all, watch with glittering eyes the whole world arround you because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who don't belive in magic will never find it.
|
|
Talita
|
Onderwerp:
Bedankt voor je reactie :-)
Geplaatst: Zo 01 Aug, 2010 20:02
|
|
|
Hoi, bedankt voor je reactie, ik heb inmidels het probleem geloof ik opgelost; mijn tepels zijn inmiddels weer genezen, dus ik hoop dat ik nog een tijdje zorgenloos BV kan geven
Ik heb consequent 'au' gezegd en haar van de borst gehaald zodra ze ging bijten, nu heeft ze geloof ik wel door dat ik 'not amused' ben als ze me bijt
Fijn, zo'n forum! Groetjes, Talita
|
|
Malou
|
Onderwerp:
wanneer?
Geplaatst: Di 27 Jul, 2010 22:24
|
|
|
wanneer bijt je kindje? Als het aan het begin van de voeding is zou het kunnen dat hij een toeschietreflex op probeert te wekken. Dit zou je zelf met de hand kunnen doen zodat hij niet zo lang hoeft te wachten tot er melk is en dus niet gaat bijten. Als het aan het eind van een voeding is zou je kunnen kijken of het beter gaat als je borstcompressie gebruikt of als je eerder van borst wisselt (als hij niet meer actief drinkt wisselen).
Ik voelde meestal als hij ging bijten. Baby's kunnen niet bijten en drinken tegelijk. Zodra hij zijn tong weg haalde koppelde ik hem af zodat ik hem meestal voor was.
En misschien heb je hier ook nog wat aan:
http://www.lalecheleague.nl/Dossier-Borstweigeren/Als-je-baby-bijt.html _________________ Mama van Yasmine, (3 jaar - 6 weken bv), Jayden (2 jaar - 18 maanden bv) en Quinten (18-12-2009 nog volop bv)
|
|
Trix Planting VBN

|
Onderwerp:
nog een artikel
Geplaatst: Di 27 Jul, 2010 23:08
|
|
|
Bij artikelen & links vind je ook een stukje over tandjes en bijten. _________________ Trix Planting
|
|
Talita
|
Onderwerp:
Bedankt voor je reactie ;-)
Geplaatst: Zo 01 Aug, 2010 20:03
|
|
|
Hoi, bedankt voor je reactie, ik heb inmidels het probleem geloof ik opgelost; mijn tepels zijn inmiddels weer genezen, dus ik hoop dat ik nog een tijdje zorgenloos BV kan geven
Ik heb consequent 'au' gezegd en haar van de borst gehaald zodra ze ging bijten, nu heeft ze geloof ik wel door dat ik 'not amused' ben als ze me bijt
|
|
CathyK
|
Onderwerp:
Hier ook een kleine bijter
Geplaatst: Vr 30 Jul, 2010 0:04
|
|
|
Mijn zoontje bijt vaak na het drinken, dan gaat hij een beetje 'klieren'. Als ik het voel, geef ik hem met m'n vingers een 'knip'/flik tegen z'n wang. Dan trekt hij een zielige pruillip, maar meestal denkt hij er nu aan. Beter dat hij het nu even voelt, zodat ik nog lekker een tijdje kan voeden, dan dat hij de boel kapot bijt!
Mijn zoontje heeft soms gewoon erge bijtbehoefte, hij kan me dan met van die ondeugende ogen schuin omhoog aankijken, dan weet ik al wat ie wil gaan doen...  _________________
|
|
Talita
|
Onderwerp:
Bedankt voor je reactie :-)
Geplaatst: Zo 01 Aug, 2010 20:04
|
|
|
|
|
|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|