|
 |
|
|
|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|
| Auteur |
Bericht |
marieke130
|
Onderwerp:
veel ontlasting
Geplaatst: Zo 25 Jul, 2010 9:48
|
|
|
Hallo.
Voor mijn zoontje van bijna 5 maanden ben ik ook aan het testen of hij een allergie heeft voor koemelk, ei, noten, soja of vis/schaaldieren. Sinds een week of 5 ben ik dit zelf niet meer aan het eten (op een enkele vergissing na).
Sinds afgelopen vrijdag poept hij in een keer veeeel meer. Vrijdag 4x, zaterdag 2x, nu al 1x. Terwijl hij tot nu toe ongeveer 1 a 2 x per week poepte.
Het is wel iets groener. Niet meer zo oranje.
Het enige dat ik anders gedaan heb, is eindelijk eens heel bewust wat meer drinken. Dus zeker 2 tot 2,5 liter water/ranja per dag. Terwijl ik daarvoor ong. 1 liter dronk.
Daarnaast groeit hij niet zo goed, dus een beetje zorgen maak ik me wel.
Wat is er aan de hand? Wie kan me helpen?
Groetjes Marieke
|
|
Fran
|
Onderwerp:
re
Geplaatst: Di 27 Jul, 2010 13:03
|
|
|
persoonlijk vermoed ik dat het puur toeval is, met deze leeftijd zegt de kleur van de luier nl niet echt heel veel.
De samenstelling van je melk verandert ook eigenlijk nog nauwelijks, natuurlijk komen er sporen van in van wat je eet, maar lijkt me erg raar dat dit zo nauw samenhangt, vooral niet met meer drinken.
DAt hij niet goed groeit zou door allergie kunnen komen, daar ben je al mee bezig.
misschien even op allergieforum vragen? _________________ Dochtertje 1-11-09 9 maand bv
Zwanger van de 2e (jan 2011) :D
|
|
mama~van~4 LLL

|
Onderwerp:
re
Geplaatst: Wo 28 Jul, 2010 1:01
|
|
|
Ik denk dat er 2 dingen los van elkaar spelen.
Het meer drinken van jou, veranderd niets in het poeppatroon van je kleine.
Het meer of minder poepen zou wel met het weglaten van de allergenen te maken kunnen hebben, alleen lijkt het me laat dat dat pas 5 weken later veranderd.
Wat waren zijn klachten dat je op dieet ging? _________________ Ann3t, mama van R0y, Yannlck, KyIian, NyIs (nog aan de bv op dieet) en BellyGIRL (ETA 02-10-2010)
Ik ben leidster bij La Leche League
www.bewustouderschap.nl om verder te kletsen over kind, gezin, allergie en ontwikkeling.
|
|
Marieke130
|
Onderwerp:
Re
Geplaatst: Wo 28 Jul, 2010 21:53
|
|
|
zijn klachten waren: droog en rood huidje, snotneus, niet zo goed groeien, velle boeren,hikken, onrustig, spugen en tenslotte ook nog heel snel wakker en dan nog (na 1,5 uur) weer boeren enzo. Maar niet gillend in bed.
Dus nu ben ik al een week of 5 op dieet. Het wil nog niet echt vlotten want ik vergis me ook wel eens met het eten/drinken. Hij is wel heel tevreden nu, maar groeien gaat toch nog niet zo.
Dus daar maak ik me toch wel zorgen om.
Over het poepvraagje: dat is denk ik wel "opgelost". Bij het kinderdagverblijf heerst een beetje buikgriep en de baby's in zijn groep hadden allemaal "poepaanvallen" (paar keer per dag).
|
|
mama~van~4 LLL

|
|
Marieke130
|
Onderwerp:
Re
Geplaatst: Do 29 Jul, 2010 12:18
|
|
|
Hoi,
Ik voed 'm altijd 5 keer, als het ff lukt 6 keer. Geen nachtvoedingen meer. Ben vanochtend gaan wegen en was gelukkig 130 gram aangekomen (in 1 week).
Hopelijk begint het nu een beetje te komen.
Hij zit wel steeds wat beter in z'n velletje (hoewel z'n gezichtje toch nog steeds wat schraal is met wat rode/exceem achtig.
Groetjes Marieke
|
|
mama~van~4 LLL

|
Onderwerp:
re
Geplaatst: Do 29 Jul, 2010 17:24
|
|
|
Je zou kunnen proberen om toch nog wat vaker te voeden. 5/6 Keer is echt niet veel. Voor sommige vrouwen niet vaak genoeg om een goede productie te houden en voor sommige kindjes niet genoeg om er goed op te groeien.
Ik weet dat er "koppels" (mama/baby) zijn die het er goed op doen, maar er zijn er ook zeker die niet genoeg hebben aan zo'n laag aantal. _________________ Ann3t, mama van R0y, Yannlck, KyIian, NyIs (nog aan de bv op dieet) en BellyGIRL (ETA 02-10-2010)
www.bewustouderschap.nl om verder te kletsen over kind, gezin, allergie en ontwikkeling.
|
|
marieke130
|
Onderwerp:
Re
Geplaatst: Do 29 Jul, 2010 21:35
|
|
|
Hoi,
Dat vind ik om 2 redenen best wel lastig.
1) in het begin had ik enorm veel melk en daar had ie veel lastig van, dus ik ben blij dat dat eindelijk een beetje "op peil" is. Hoewel het kolven op het werk niet echt goed gaat (maar dat kan weer meer aan het "tussen de oren" liggen ben ik bang).
2) als hij wakker is, is dat een uur en dat wordt langzaam aan een beetje meer. maar daarna gaat ie lekker slapen, zo'n uurtje of 2-3.
Tja, en zo kom je de dag door met 5 a 6 keer voeden. Waar hij opzich heel tevreden op lijkt. (behalve zijn lijntje dan..)
Ik voed bijna altijd wel aan 1 kant en dan na een half uurtje weer die andere kant.
Groetjes Marieke
|
|
mama~van~4 LLL

|
Onderwerp:
re
Geplaatst: Do 29 Jul, 2010 21:45
|
|
|
Ik weet niet wanneer je voedt, maar je zou kunnen proberen om zowel na als voor het slaapje te voeden.
Dat ze in het begin last hebben van teveel melk hoor je vaak. Vooral tijdens het toeschieten van de melk, daar kunnen ze na de voeding lange tijd last van hebben en onrustig van zijn.
Rond de 3 maanden neemt dat vaak af, omdat ze dan effectiever en makkelijker leren omgaan met de toestroom en hoeveelheid melk.
Hoe ziet zijn lijntje eruit? _________________ Ann3t, mama van R0y, Yannlck, KyIian, NyIs (nog aan de bv op dieet) en BellyGIRL (ETA 02-10-2010)
|
|
|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|
|
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|