borstvoedingsforum.nl bv logo

Altijd moe kijken en wallen

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Lionette

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Altijd moe kijken en wallen    Geplaatst: Do 29 Jul, 2010 13:33 Reageer met quote

Ik kan niet echt duidelijke symptomen herkennen of benoemen bij onze dochter van inmiddels 13 maanden. Ze krijgt al die tijd gewoon BV op verzoek (nog zo'n 6x per 24 uur) en verder eet ze redelijk haar avondeten, maar erg slecht haar brood of al het andere wat aangeboden wordt(cracker, beschuit end....dus nauwelijks ontbijt of lunch). Maar ik vind haar er al een paar maanden witjes en moe uitzien...met snel wallen onder haar ogen. Ze is soms een uurtje wakker en kijkt dan alweer alsof ze in geen uren geslapen heeft. Mijn vriend en anderen valt het ook op. Ze is wel heel vrolijk, gedraagt zich niet ziek, ontwikkelt zich goed en bovenal is ze druk en snel afgeleid. Ze wil alles zien en meemaken en ze slaapt ongeveer 1,5 uur overdag (in 2x)

Herkent iemand het wit en moe kijken en wallen onder de ogen (alsof ze iets onder de leden heeft) als iets dat met een allergie te maken kan hebben?
Moonpoontje

BerichtOnderwerp: 1,5 uur slaap?    Geplaatst: Do 29 Jul, 2010 19:07 Reageer met quote

Hoi, begrijp ik nou goed dat je dochtertje anderhalf uur overdag slaapt? In totaliteit?
Das wel weinig lijkt mij, zeker uitgespreid over twee slaapjes. Misschien dat daar ook die wallen vandaan komen?
Ik herken het niet als zijnde allergie, heb dat zelf nooit gehad op die manier.

BerichtOnderwerp: ja....    Geplaatst: Do 29 Jul, 2010 20:19 Reageer met quote

het klopt inderdaad. Zij heeft nooit veel geslapen, al van heel kleins af aan. Nu slaapt ze meestal 's morgens 45 min. en dan 's middags weer 45 min....al moet ik zeggen dat ze nu een paar dagen één keer 1,5 uur en dan nog 1x 45 min. slaapt....maar nooit meer dan dat over een dag van 's morgens 07:00 tot 's avonds ongeveer 19:00 uur. Zou dat de reden zijn?? Maar ze wil/ kan echt niet meer slapen. We leggen haar altijd op bed als ze moe is of lijkt te zijn. En ook na een slaapje van 1,5 uur kijkt ze nog steeds zo witjes en 'ziekjes'...

Niemand herkenning?
GWS

BerichtOnderwerp: Ja,    Geplaatst: Vr 30 Jul, 2010 13:33 Reageer met quote

ook hier een meisje dat weinig slaapt. Tegenwoordig gaan die anderhalf uur in een ruk rond het middaguur. Maar ik maak me er niet druk om. Ze heeft gewoon de huid van haar moeder (bleek), en nu ze vaker in het zonnetje komt, wordt het vanzelf beter. Ik kan me bij mijn meisje in ieder geval niet voorstellen dat het een allergie is of iets dergelijks.
Lionette

BerichtOnderwerp: Dankjewel..    Geplaatst: Vr 30 Jul, 2010 13:56 Reageer met quote

voor je reactie, maar het is niet zo zeer haar bleek zien (heeft idd ook een blanke huid) dat me aan het denken zet, maar vooral de moeheid in haar ogen en nog meer de wallen onder haar ogen(alsof ze echt iets onder de leden heeft). Misschien zie ik spoken, maar steeds meer mensen valt het op.... Vandaar mijn vraag.
mama~van~4 LLL

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtOnderwerp: re    Geplaatst: Vr 30 Jul, 2010 17:09 Reageer met quote

Lionette schreef:
voor je reactie, maar het is niet zo zeer haar bleek zien (heeft idd ook een blanke huid) dat me aan het denken zet, maar vooral de moeheid in haar ogen en nog meer de wallen onder haar ogen(alsof ze echt iets onder de leden heeft). Misschien zie ik spoken, maar steeds meer mensen valt het op.... Vandaar mijn vraag.

Heb je dit al eens met de HA doorgesproken?

www.bewustouderschap.nl om verder te kletsen over kind, gezin, allergie en ontwikkeling.
Lionette

BerichtOnderwerp: nee, nog niet...    Geplaatst: Vr 30 Jul, 2010 17:48 Reageer met quote

aangezien we een niet zo prettige (en een zeer BV onvriendelijke) HA hebben. Ik wilde het eerst hier checken of iemand het misschien zou herkennen als horende bij een allergie of zo....
Daarnaast vertoont ze niet echt andere symptomen, behalve dat ze altijd gigantisch snel is afgeleid van alles (ook met drinken...voed haar al vanaf 3 maanden alleen nog maar op een donkere kamer) en dat het eten van alles anders dan aan de borst erg moeizaam (zijn ge)lopen.
mama~van~4 LLL

BerichtOnderwerp: re    Geplaatst: Vr 30 Jul, 2010 18:21 Reageer met quote

Doe je aan rapley?
Hoe slaapt ze snachts?
Hoe is/was haar groei?

www.bewustouderschap.nl om verder te kletsen over kind, gezin, allergie en ontwikkeling.
Lionette

BerichtOnderwerp: Antwoorden    Geplaatst: Vr 30 Jul, 2010 20:12 Reageer met quote

Ja, we doen aan Rapley vanaf dat ze 6 maanden oud is. Ze heeft hier wel flink op gereageerd wat betreft haar darmen; Het heeft lang geduurd voordat haar stoelgang goed op gang kwam en tot voor kort poepte ze ook maar 2 keer per week. Verder heeft het ook lang geduurd voordat ze echt wat ging doorslikken. Momenteel eet ze wel wat fruit en groente en aardappel/rijst/ pasta, maar brood is uit den boze.

Het slapen overdag is dus heel kort, 's avonds gaat ze vervolgens rond 19:45 uur slapen en dan komt ze meestal nog om 22:30 en om 03:00 uur voor een voeding en daarna is ze rond 07:00 uur weer wakker. Doorslapen heeft ze nog nooit gedaan, maar ze slaapt verder niet heel onrustig en na Drink the good thing kan ik haar meestal zo weer wegleggen.

Haar groei: ze is een heel fijn, tenger meisje...altijd geweest, maar op de WHO curve volgt ze voldoende haar eigen lijntje. De laatste keer dat ze gewogen is was ze precies 8 kg met bijna 11 maanden.
Anna24

BerichtOnderwerp: komt 't meer voor in de familie?    Geplaatst: Za 31 Jul, 2010 16:45 Reageer met quote

Zijn er in de familie mensen die dat ook hebben, dat ze snel er slecht uit zien?
Mijn neefjes zien er altijd uit of ze nooit buitenkomen en uren slaap tekort komen, maar ze zijn prima gezond (en uitgeslapen Wink ). Komt van de familie van m'n zwager vandaan, daar hebben meer het.
Als ze er zo slecht uitziet, is ze dan nog vrolijk?
45 minuten per keer slapen klinkt mij erg bekend in de oren, probeer je wel eens om haar direct weer in slaap te voeden als ze weer wakker is? Dat deed ik bij mijn zoontje wel, en soms sliep hij dan nog weer even.
Maar op zich slaapt mijn zoontje van 13 maanden ook bijna nooit meer dan 1,5 uur per dag, dus dat hoeft op zich geen reden te zijn
Trix Planting VBN

BerichtOnderwerp: andere symptomen    Geplaatst: Za 31 Jul, 2010 17:12 Reageer met quote

Lionette schreef:

Herkent iemand het wit en moe kijken en wallen onder de ogen (alsof ze iets onder de leden heeft) als iets dat met een allergie te maken kan hebben?

Ik herken het wel, maar de betreffende meisjes hadden ook eczeem en astma.

Lionette

BerichtOnderwerp: Hier geen eczeem    Geplaatst: Zo 01 Aug, 2010 19:58 Reageer met quote

en ook geen astma, maar wel altijd verkouden. Zou dat in combinatie daarmee dan ook op iets kunnen duiden?

Oh ja, het 'slecht eruit zien' komt helemaal niet in de familie voor, vandaar ook dat het ons zo opvalt!!

bedankt voor het meedenken weer!
mamavanluke

BerichtOnderwerp: tarwe of gluten?    Geplaatst: Za 07 Aug, 2010 13:15 Reageer met quote

Hoi Lionette,

Mijn zoontje van 7 maanden slaapt ook vrij weinig en komt momenteel 's nachts om de anderhalf uur Sleep. Hij wil zo graag gaan kruipen dat we hem dan 'kruipend' in bed vinden (slapend....Angel) maar hij is er wel vrolijk onder. Wij ietsje minder Rolling Eyes

Maar nu ff on topic:
Ik denk dat je toch echt dat je eerst naar de huisarts moet. Zo'n kleintje hoort (denk ik) nog geen wallen te hebben.

Ik lees dat je dochter last heeft van verkoudheid. Dit kán ook een verschijnsel zijn van een allergie. Luke leek ook geen allergie te hebben totdat ik moest stoppen met tarwe, bepaalde soorten fruit, koe -en geitenmelk, havermout en suiker. Resultaat bij Luke (dronk alleen nog BV): minder lekkende oortjes, geen breiige ontlasting meer, rustige huid en zijn buikje is minder opgezet. Daarnaast krijgt hij ook pro biotica. Of Luke ook een allergie heeft weet ik niet maar hij krijgt voorlopig geen tarwe en koe-geitenmelk zaken. Voor de rest volg ik de adviezen van Smikkelen en Smullen van Anne Marie Reuzenaar (€5 bij bol). Gelukkig zijn er veel goede alternatieven Lekker!

Ik lees ook dat je dochtertje m.n. de 'tarwe achtige' dingen niet lust. Dit kán vaak al een teken zijn dat haar lichaampje dit niet wil/kan verdragen. Áls ze hier een allergie voor heeft bijv. gluten/coeliakie dan kán het zo zijn dat ze bloedarmoede heeft en hier krijg je dan moe, wallen en wit zien van.

Voor wat betreft de allergie: Ik ben geen diëtist o.i.d. dus ik spreek slechts uit ervaring Blush. Voor een doorverwijzing in het reguliere circuit moet je dan denk ik toch naar de huisarts of je gaat naar het zgn. alternatieve circuit waar m.i. niets mis mee is.
Er zijn veel mensen opgeleid om je hierin professioneel te helpen. Ik ben er achter gekomen door bioresonantie therapie in combinatie met natuurgeneeskunde/orthomoleculair dieet.

Mocht je het adres willen dan kun je me pm-en.

Veel succes!

Groet Anne Smile
Lionette

BerichtOnderwerp: dankjewel...    Geplaatst: Ma 09 Aug, 2010 10:39 Reageer met quote

voor je uitgebreide reactie.
Vanmorgen wilde dochterlief wel weer wat brood, maar het blijft maar zeer mondjesmaat gaan....de wallen en het wit kijken blijven ook aanwezig. Verder is ze gelukkig wel vrolijk. Toch ga ik eens bekijken of ik wat kan met wat je vertelt/ schrijft.
Heel erg bedankt voor het meedenken en de gerichte informatie. Ik ga het met mijn partner overleggen, toch maar even langs de huisarts en als ik nog vragen heb dan ga ik je pb-en.

Dank!
Floorvk

BerichtOnderwerp: huisarts    Geplaatst: Di 24 Aug, 2010 21:55 Reageer met quote

hier wat herkenning.
dochter heeft er ook een tijdje moe uitgezien, verder wel vrolijk en gezond. tegelijkertijd ontdekte we wat vlekjes op haar huid. pas getest op allergieen, en ze is allergisch voor kippenei. nu al een tijdje geen dingen met kippenei gegeven en ze ziet er al een stuk beter uit.

maar dit kan ook toeval zijn, ben géén arts. ga gewoon even langs je huisarts. heb je ook andere symptomen, reutelen op de longen, dunne luiers?

en dat slapen is ook herkenbaar, vanaf het begin erg weinig in verhouding, en nu nog steeds met 11 maanden meestal 2x 45 minuten en soms eens anderhalf uur aan een stuk. heb ergens gelezen dat een slaapcyclus van een baby vaak 45 minuten duurt. ik merk het soms 's avonds ook, als ze eens wakker wordt is dat vaak na 45 minuten.

succes!

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls