borstvoedingsforum.nl bv logo

Volledige BV en allergische reactie

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Yolande

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
BerichtOnderwerp: Volledige BV en allergische reactie    Geplaatst: Di 27 Jul, 2010 15:09 Reageer met quote

Ik ben vanmorgen bij de Untersuchung geweest ( soort consultatieburo in NL).
De rode hond blijkt geen rode hond maar een allergie. Ik vraag mij af waar die zo ineens vandaan komt.
Ik heb geen ander wasmiddel, zeep o.i.d en geef volledige bv, dus ook geen bijvoeding nog.
Ook ik heb niets anders gegeten.

Ik was juist zo blij dat zijn longen nog schoon klonken ( andere hadden al jong astma, maar kregen ook geen bv) en nu kweekt hij een allergie.
Heeft iemand een idee waar dat ineens vandaan zou kunnen komen of waar ik aan kan denken?
Fran

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: re    Geplaatst: Di 27 Jul, 2010 16:41 Reageer met quote

ga je eigen dieet eens na, misschien reageert hij op spoortjes van wat hij via de mm binnenkrijgt.

eet/drink je veel melkproducten?
ook schaaldieren, noten, kippeneieren etc zou het kunnen veroorzaken...

Denk dat dit artikel wel nuttig is
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/allergie/voedsel-1.html

en evt deze

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/allergie/voedsel-2.html

Luck

Zwanger van de 2e (jan 2011) :D
Yolande

BerichtOnderwerp: cashewnoten    Geplaatst: Di 27 Jul, 2010 20:06 Reageer met quote

Dank je wel, Fran.

Sinds vorige week eet ik regelmatig cashewnoten, dit werd mij aangeraden omdat de bv weer zou stimuleren. Die liep nl flink terug.
Ik stop dus nu met die cashewnootjes en ga kijken wat er dan met zijn plekjes en groenige ontlasting gebeurt.
mama~van~4 LLL

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtOnderwerp: idd stoppen    Geplaatst: Wo 28 Jul, 2010 0:51 Reageer met quote

met die cashewnoten, bij een tekort aan voeding is de beste remedie "vaker aanleggen". Al is dat een paar dagen om de anderhalf/2 uur.

Zitten er naast astma andere allergieen in de familie?

www.bewustouderschap.nl om verder te kletsen over kind, gezin, allergie en ontwikkeling.
Yolande

BerichtOnderwerp: Allergieen    Geplaatst: Wo 28 Jul, 2010 6:36 Reageer met quote

Mijn 2 oudste jongens hebben een niet allergische astma. Zij zijn niet allergisch ( eigenlijk vind ik dat vreemd, maar het is zo).
Mijn moeder had een vis- schaal- en schelpdieren allergie.
Verder met voedsel niet dat ik weet.
Ik heb wel allergieen, maar dat is op een ander vlak ( huisstofmijt, veren, en bepaalde medicijnen).

Over het teruglopen van de voeding, ik had een week of wat geleden al wat geplaatst hier, maar het wordt er niet beter op.
's avonds is het naadje met de voeding Sad
( zie: http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?p=458146#458146 )
mama~van~4 LLL

BerichtOnderwerp: re    Geplaatst: Wo 28 Jul, 2010 18:20 Reageer met quote

Yolande schreef:

's avonds is het naadje met de voeding Sad

Dat hoor/zie je veel. Hier clusterden ze continu om de zoveel weken en konden dat gerust lange tijd volhouden savonds.

Hoe is zijn groei verder?
Als er wel allergieen in de familie zitten, op welk gebied dan ook, is het zeker aan te raden dat in de gaten te houden. Je zou eens een paar weken zonder melk, soja, ei en vis kunnen proberen, kijken of het wat opknapt.

Zou die uitslag iets met zonnecreme te maken kunnen hebben?

www.bewustouderschap.nl om verder te kletsen over kind, gezin, allergie en ontwikkeling.
Bo-Ann

BerichtOnderwerp: uiting van allergie    Geplaatst: Wo 28 Jul, 2010 10:58 Reageer met quote

Mijn oudste kreeg op alleen bv flinke eczeem op beide wangen. De huisarts zei: het is geen allergische reactie (kon niet ivm bv), maar een uiting van allergie. Ik hoefde geen speciaal dieet oid.
Later ontwikkelde hij astma met allergie voor een aantal dingen. De arts liet mij weten dat ze pas als ze 2 jaar zijn astma kunnen ontwikkelen.

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls