|
 |
|
|
|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|
| Auteur |
Bericht |
Billybob
|
Onderwerp:
Eventuele kma, wat wel niet eten/drinken
Geplaatst: Ma 26 Jul, 2010 16:30
|
|
|
Hallo,
Ivm met de onrust van mijn meisje en vermoeden van eventueel verborgen reflux ben ik vanmiddag met haar bij een osteopaat geweest.
Zij voelde heel veel spanning in haar buikje, en naar aanleiding van de rest van mijn verhaal dacht ze dat ze wel kon reageren op koemelk via mijn voeding.
Dit vermoeden had ik zelf ook al een beetje, na meer onrust als ik bijv. veel ijs, vla enz. had gegeten. Dus dit zou best eens kunnen kloppen.
Nu moet ik dus de koemelkproducten de komende weken laten staan en daarna hebben we weer een vervolgafspraak. De osteopaat denkt echt dat dit al veel verschil zal maken.
Nu heb ik alleen een vraagje. Volgens haar was het niet nodig om alle sporen van koemelk te laten staan, maar alleen de producten zoals, melk, kaas, yoghurt, ijs, chocola etc. Omdat de allergische reactie niet extreem is.
Nu vraag ik me af of dat verstandig is, of kan ik beter alles weglaten. En zo niet, wat kan ik dan wel eten. Boter, koekjes Enz.?
Groetjes billybob _________________
|
|
Billybob
|
Onderwerp:
leeftijd
Geplaatst: Ma 26 Jul, 2010 16:36
|
|
|
Ze is trouwens ruim 10 weken oud.
Haar oudere broer was als baby ook zo onrustig en gespannen, maar ik heb daar verder nooit wat mee gedaan. Het was mijn eerste, dus dan is het sowieso nog alles uitvogelen.
Nu denk ik achteraf dat hij misschien wel dezelfde klachten had die zij nu heeft.
Zij begon als een hele rustige baby die veel sliep maar na een paar weken begon de onrust, net als bij haar oudere broer.
Wat wel opvallend is dat mijn zoon (nu 2) nooit echt gek op melkproducten is geweest. Melk, yoghi, etc. drinkt hij niet, ik heb al van alles geprobeerd. Kaas ook niet, toetjes wel, maar meestal niet meer dan een paar happen.
Ook pap (van melk) en danoontjes etc. vind hij vies.
En ei wil hij absoluut niet eten, wel als het ergens door verwerkt zit in een gerecht, maar gekookt, gebakken in welke vorm dan ook, hij wil niet eens proeven.
Ik heb wel eens gelezen dat kindjes instinctief weigeren waar ze niet tegen kunnen. Wie weet is dat hier wel het geval. _________________
|
|
mama~van~4 LLL

|
Onderwerp:
re
Geplaatst: Wo 28 Jul, 2010 0:57
|
|
|
Als ik jou zo belees, heb ik het gevoel dat jij het liever meteen goed aanpakt ipv halfbakken.
Misschien kun je eerst echt alles weglaten, en na een bepaalde periode, 4-6 weken, pure melk terug in je dieet proberen. Op die manier krijg je ws het duidelijkst of het wel/geen allergie is.
Sommige kindjes kunnen meteen al heel heftig reageren op sporen in voeding, anderen bouwen langzaam een allergie op vanwege sporen in de voeding.
Als je achter "artikelen en links" kijkt (even naar beneden scrollen) zie je benamingen voor koemelk waar je naar moet zoeken tussen de ingredienten op de verpakkingen.
Wat je zoontje betreft, mijn 6 jarige is nog precies zo, zodra hij iets proeft met melk erin, weigert hij resoluut. Schijnbaar valt dat toch niet lekker dan. _________________ Ann3t, mama van R0y, Yannlck, KyIian, NyIs (nog aan de bv op dieet) en BellyGIRL (ETA 02-10-2010)
Ik ben leidster bij La Leche League
www.bewustouderschap.nl om verder te kletsen over kind, gezin, allergie en ontwikkeling.
|
|
carolaa
|
Onderwerp:
re koemelk allergie
Geplaatst: Vr 30 Jul, 2010 19:09
|
|
|
Hoi,
Ik zag net je berichtje, ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn dochter van nu 12 weken oud. Ze had vanaf de geboorte erg veel last van krampjes, daarbij ontwikkelde ze met een week of 4 rode bultjes/ plekjes in haar gezicht die jeukten. Nadat ik toen ze 6 weken oud was naar de huisarts ben geweest, kreeg ik hetzelfde advies als jij: De grote koemelk producten weglaten.
Ik drink dus geen melk meer, eet geen kaas, boter, vla, yoghurt, ijs etc. Maar in bepaalde koekjes etc zit het wel en die eet ik ook nog gewoon.
Mijn dochter is nu een heel ander kind, is tevreden, geen krampjes meer en bijna geen uitslag. Indien ik teveel heb gezondigd zie ik dat gelijk in haar gezicht. Oh ja, mijn dochter krijgt ook volledige borstvoeding op verzoek
|
|
|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|
|
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|