borstvoedingsforum.nl bv logo

mischien toch iets anders?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Floorvk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: mischien toch iets anders?    Geplaatst: Vr 23 Jul, 2010 23:02 Reageer met quote

ik heb gisteren een paar vragen neergezet over een mogelijke kma van mijn dochter van 10 maanden, met foto's, met een snelle reactie van Trix.
Nu hier een dag langer over nagedacht en gesproken te hebben met vriendlief, klopt het toch niet helemaal. ik zet het even op een rij. misschien kunnen jullie hier meer van maken?

1. de enige reactie die ze heeft zijn vlekken op haar lijfje, deze blijven 1 a 2 uur zitten. ze heeft er geen last van, naar mijn idee.
2. normaal geen reactie op moedermelk op haar lijfje, nu een beetje mm gesmeerd op een huid met vlekjes, omdat moedermelk overal goed voor is (met onderstaande huidreactie).
3. geen reactie gehad op yoghurt
4. altijd reactie na tomaat
5. wel reactie na aardbei (maar 1keer geprobeerd)
6. soms reactie na buitenspelen en spelen met de hond
7. soms reactie op zonnebrand (maar misschien komt dat door mijn 'vieze' handen
8. soms reactie zonder duidelijke aanleiding (ook omdat we er tot nu toe niet heel erg op letten)
9. ze reutelt af en aan al een maand of 3, af en aan met puffer flixotide 50
10. de eerste 7 maanden helemaal niks aan de hand, nooit ziek, groeit goed
11. nooit een reactie gemerkt op huidproducten, billendoekjes, badolie, wasmiddel etc (muv zonnebrand)
12. max 4 keer een flesje kv gehad, geen reactie

ik ben wel gelijk gestopt met koemelk, en had afgesproken met de HA om na 6 weken te kijken.

maar nu weet ik het even niet. ik vraag me af of koemelk wel de boosdoener is, dit had dan toch al veel eerder moeten optreden. en als het koemelk én nog iets is, kom ik er op deze manier ook niet achter. het erachter komen is sowieso lastig aangezien ze niet dagelijks vlekjes heeft (gelukkig!)

zijn er geen testen voor baby's?

ik hoor van een kennis met goede ervaringen met een praktijk voor toegepaste kinesiologie. haar kindje was binnen 10 minuten getest. iemand hier daar ervaring mee? ben een beetje huiverig voor 'zweverig', maar als dat over 'genezing' gaat ipv over elimineren en provoceren, spreekt het me toch wel aan, in ieder geval qua 'gedoe'.

ik heb dinsdag een telefonisch consult met de huisarts om hier nog eens verder over te praten, tot dan blijf ik maar veel googleen Wink Ik vind dit echt NIET leuk, zou veel liever zelf wat hebben. Maar dat zal iedereen wel hebben als je kindje mogelijk wat heeft....

[/img]

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtOnderwerp: Paar vraagjes    Geplaatst: Za 24 Jul, 2010 18:44 Reageer met quote

Heeft ze koorts gehad?
Heeft ze net een inenting gehad?
Ben je veranderd van zeep, waspoeder, verzachter, oid?
Had je haar die dag (van de uitslag) ingesmeerd met zonnebrand? Wat zit er in die zonnebrand?
Was haar ruggetje bedekt tegen de zon?
Hoeveelste keer is het dat ze zo'n reactie heeft?
Is ze die dag, of de dag ervoor bij iemand anders geweest?

Het ziet er naar mijn idee niet naar uit dat het een allergische reactie is op de melk, maar het kan wel natuurlijk. (al lijkt het er weer niet op na je verhaal)

Wij hebben zelf ervaring met bio resonantie. Maar zoek een goede, de ene is de andere niet Confused

www.bewustouderschap.nl om verder te kletsen over kind, gezin, allergie en ontwikkeling.
Floorvk

BerichtOnderwerp: re    Geplaatst: Za 24 Jul, 2010 21:46 Reageer met quote

Quote:
Heeft ze koorts gehad?

nee
Quote:
Heeft ze net een inenting gehad?

nee
Quote:
Ben je veranderd van zeep, waspoeder, verzachter, oid?

nee
Quote:
Had je haar die dag (van de uitslag) ingesmeerd met zonnebrand? Wat zit er in die zonnebrand?

ja, Vision 30, volgens de drogist voor gevoelige huidjes. er zit een hoop onleesbare dingen die me doen denken aan scheikundeles. Gebruikte eerst Nivea, maar had het idee dat ze daar een ruwere huid van kreeg. Vision gebruiken we nu een paar weken, korter dan dat ze plekjes heeft/krijgt.
Quote:
Was haar ruggetje bedekt tegen de zon?

ja, bijna de hele dag, grootste gedeelte ook binnen geweest, met uitzondering van een half uurtje in de schaduw in het zwembadje.
Quote:
Hoeveelste keer is het dat ze zo'n reactie heeft?

ik denk al wel 15 keer, maar meestal 2 of 3 plekjes op haar romp, waardoor ik dacht aan warmteuitslag of zoiets onschuldigs. gemiddeld twee keer per week denk ik.
Quote:
Is ze die dag, of de dag ervoor bij iemand anders geweest?

nee, papa was thuis. die ochtend heeft ze 2 aardbeien gehad, waar ze dus ook plekjes van kreeg, iets meer dan 'normaal'. 's avonds had ze nog een beetje schrale huid en daarom het restje mm erop gesmeerd. o ja, volgens papa heeft ze ook niet veel gedronken van die ontdooide voeding, daarom was er ook over. ik kan me alleen niet voorstellen dat mm die niet helemaal goed meer is, zoiets veroorzaakt. kwark is toch ook een soort bedorven melk? anyway, de ontdooide melk was wel redelijk vers, en verder hygienisch mee omgegaan. het 'stonk' niet meer dan anders.

Quote:
Wij hebben zelf ervaring met bio resonantie. Maar zoek een goede, de ene is de andere niet Confused

weet je toevallig hoe ik erachter kom of dit een goede is? is er een beroepscode of zo?

In ieder geval bedankt voor je antwoord!

BerichtOnderwerp: het schijnt    Geplaatst: Zo 25 Jul, 2010 20:00 Reageer met quote

dat de kinderarts ook het eea aan allergieen in het bloed kan testen, als ik jou was zou ik me laten doorverwijzen naar de kinderarts door de ha. (wel aandringen geblazen waarschijnlijk)
mama~van~4 LLL

BerichtOnderwerp: re    Geplaatst: Zo 25 Jul, 2010 20:56 Reageer met quote

meerzwol schreef:
dat de kinderarts ook het eea aan allergieen in het bloed kan testen, als ik jou was zou ik me laten doorverwijzen naar de kinderarts door de ha. (wel aandringen geblazen waarschijnlijk)

Tot de leeftijd van ongeveer 6 jaar (maar ook daarna nog) komt het vaak voor dat een test "vals-negatief" terug komt.
Mijn KA (ofwel, die van de kids dan Wink ) testte pertinent NIET onder de leeftijd van 6 jaar.

www.bewustouderschap.nl om verder te kletsen over kind, gezin, allergie en ontwikkeling.
Floorvk

BerichtOnderwerp: ook voor huidtest?    Geplaatst: Zo 25 Jul, 2010 21:20 Reageer met quote

Oke, geldt dat alleen voor een bloedtest, of ook voor zo'n huidtest met een klein krasje?

BerichtOnderwerp: Beiden    Geplaatst: Zo 25 Jul, 2010 22:25 Reageer met quote

jammer genoeg Sad

Geldt iig voor voedselallergieen, beste is elimineren/provoceren, ik weet niet hoe het zit met contact allergieen.
Intoleranties bijvoorbeeld zijn ook niet te meten uit het bloed. Daar heb je echt eliminatie/provocatie voor nodig.

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls