|
 |
|
|
|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|
| Auteur |
Bericht |
Floorvk
|
Onderwerp:
huidallergie?
Geplaatst: Do 22 Jul, 2010 13:50
|
|
|
Hallo,
Dochter 10 maanden, gevoelig huidje, nooit ziek, groeit goed, sinds 7 maanden een beetje aan het reutelen, af en aan met puffer. Daarom vanmorgen naar HA, geluisterd naar haar longen, niet erger geworden, hoeven niet te puffen.
En dan naar de hoofdzaak.
Vorige week was er wat ontdooide mm overgebleven, dus na haar badje op haar droge huid gesmeerd, met dit resultaat. Naar mijn idee doet het geen zeer, ze speelt gewoon lekker verder, en na een uur of twee is het weer helemaal weg.
deze foto's vanmorgen ook aan HA laten zien. Ze zei dat dit heel goed een reactie op de koemelk in mijn voeding kon zijn. En dat dat ook dat reutelen kon verklaren. Advies: 6 weken alle vloeibare melkproducten laten staan, en dan eens verder kijken.
Nu was ik een beetje overdonderd, ik dacht dat koemelkallergie of -gevoeligheid zich altijd uitte in spugen en niet goed groeien en zo. Dus nu heb ik nog een hoop vragen.
O ja, ze heeft nog nooit problemen met voedsel gehad qua spugen of krampen oid. Wel is ze gevoelig op dingen op haar huid, tomaten, aardbeien, een lik van de hond, zonnebrand etc. Dan krijgt ze ook zulke plekjes, maar nog nooit zo heftig.
Maar nu mijn vragen:
melkproducten laten staan, dus ook kaas en boter?
mag zij nog wel yoghurt als toetje? (daar reageert ze niet op tot nu toe)
mag zij kaas op haar brood?
en hoe ga ik nou merken of het dit is? Door het op haar huid te smeren? Maar op yoghurt reageert haar huid ook niet??? Ik weet het even niet meer hoor.
moet ik hiermee niet naar een kinderarts of dermatoloog of dietist, of is dat nog te vroeg?
En bijkomend, nog een vraag.
ze krijgt nog 6-7 keer BV per dag, maar ben pas gestopt met kolven op het werk. We maken nu de vriezer leeg en wilde daarna yoghurt of kwark geven op het kdv, evt KV als noodoplossing. Hoe moet dat nu? Ik heb nog voor 2 weken in de vriezer, maar dat is wel mét koemelk in mijn dieet.
en dan ook nog een kleine bekentenis, ik ben weer begonnen met roken na 3 jaar *schaam*. ik rook sowieso niet vlak voor een voeding, en uiteraard altijd buiten, misschien max 5 sigaretten per dag. Kan dit er ook iets mee te maken hebben?
|
|
Trix Planting VBN

|
Onderwerp:
reactie
Geplaatst: Do 22 Jul, 2010 15:20
|
|
|
Floorvk schreef: sinds 7 maanden een beetje aan het reutelen, af en aan met puffer.
Zijn jullie toen soms begonnen met koemelkproducten?
Quote: ik dacht dat koemelkallergie of -gevoeligheid zich altijd uitte in spugen en niet goed groeien en zo.
Eczeem is ook mogelijk een allergische reactie op voedsel.
Quote:melkproducten laten staan, dus ook kaas en boter?
Dat is het beste ja. Gewoonlijk wordt bij een koemelkvrij dieet ook kippe-ei en soja uit het dieet geschrapt. Dit omdat kinderen met een kma ook vaak reageren op die producten.
Quote:mag zij nog wel yoghurt als toetje? (daar reageert ze niet op tot nu toe)
Vreemd hoor. Maar sommige kindjes hebben geen/minder problemen met zure producten.
Misschien is het beter om toch ook voor haar alle producten die jij weglaat ook even te vermijden. Anders krijg je geen zuiver beeld.
Quote:
yoghurt of kwark geven op het kdv, evt KV als noodoplossing. Hoe moet dat nu? Ik heb nog voor 2 weken in de vriezer, maar dat is wel mét koemelk in mijn dieet.
Misschien kun je de melk uit de vriezer opmaken en daarna met het dieet starten. Als ze al ander vast voedsel eet kun je dat op het kdv laten geven met water of thee als drinken. Je kunt haar dan thuis laten drinken. Ze heeft met vaste voeding erbij ongeveer 500 ml melk nodig per dag. Als je denkt dat ze daar niet aan komt kun je bijvoorbeeld kiezen voor rijste- of havermelk.
Quote: max 5 sigaretten per dag. Kan dit er ook iets mee te maken hebben?
Ik weet niet of roken en allergie iets met elkaar te maken hebben. Kinderen van rokende moeders hebben wel vaker last van luchtweginfecties. Misschien kun je hier je licht verder opsteken; het helpt je wellicht om weer te stoppen.....
Quote:
moet ik hiermee niet naar een kinderarts of dermatoloog of dietist, of is dat nog te vroeg?
Je kunt het dieet zelf uitproberen. Als je merkt dat het verschil maakt kun je contact opnemen met een diëtist om te kijken wat je zelf moet eten om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. telefoonnummers van borstvoedingsvriendelijke dietisten vind je hier . _________________ Trix Planting
|
|
Floorvk
|
Onderwerp:
dankjewel
Geplaatst: Do 22 Jul, 2010 21:06
|
|
|
Hoi Trix,
Allereerst bedankt voor je snelle reactie!
Ehm, nee, volgens mij was ze toen al aan het reutelen. Ze krijgt/kreeg 2 keer per week een bakje yoghurt als toetje, en verder eens een keer een klein stukje kaas. Ze heeft tot nu toe 4 keer een flesje kv op, toen ik niet thuis was. Ik drink wel koemelk, maar geen enorme hoeveelheden.
Eczeem heeft ze niet echt gehad hoor, wel gauw een droge huid, en rode plekjes door zonnebrand enzo.
We hebben zojuist nog even getest, op een arm een beetje halfvolle melk en op de andere mm uit de koelkast... en geen rode vlekken! ga morgen toch nog even de huisarts bellen, het is allemaal zo onlogisch! Ze heeft verder ook geen enkel symptoom, behalve het reutelen. en die vlekken krijgt ze ook als ze in de tuin heeft gekropen, dus los van voedsel.
ik zal sowieso op dieet gaan en van het weekend de vriezerinhoud ontdooien en aan haar geven, zodat ik m weer 'schoon' kan vullen. na hoe lang op dieet is mijn melk ongeveer schoon?
en dat roken, misschien moet ik dat maar de schuld geven, een goede reden om te stoppen!
|
|
|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|
|
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|