|
 |
|
|
|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|
| Auteur |
Vorige bericht
:: Volgende bericht
|
Trix Planting VBN

|
Onderwerp:
reactie
Geplaatst: Do 22 Jul, 2010 15:20
|
|
|
Floorvk schreef: sinds 7 maanden een beetje aan het reutelen, af en aan met puffer.
Zijn jullie toen soms begonnen met koemelkproducten?
Quote: ik dacht dat koemelkallergie of -gevoeligheid zich altijd uitte in spugen en niet goed groeien en zo.
Eczeem is ook mogelijk een allergische reactie op voedsel.
Quote:melkproducten laten staan, dus ook kaas en boter?
Dat is het beste ja. Gewoonlijk wordt bij een koemelkvrij dieet ook kippe-ei en soja uit het dieet geschrapt. Dit omdat kinderen met een kma ook vaak reageren op die producten.
Quote:mag zij nog wel yoghurt als toetje? (daar reageert ze niet op tot nu toe)
Vreemd hoor. Maar sommige kindjes hebben geen/minder problemen met zure producten.
Misschien is het beter om toch ook voor haar alle producten die jij weglaat ook even te vermijden. Anders krijg je geen zuiver beeld.
Quote:
yoghurt of kwark geven op het kdv, evt KV als noodoplossing. Hoe moet dat nu? Ik heb nog voor 2 weken in de vriezer, maar dat is wel mét koemelk in mijn dieet.
Misschien kun je de melk uit de vriezer opmaken en daarna met het dieet starten. Als ze al ander vast voedsel eet kun je dat op het kdv laten geven met water of thee als drinken. Je kunt haar dan thuis laten drinken. Ze heeft met vaste voeding erbij ongeveer 500 ml melk nodig per dag. Als je denkt dat ze daar niet aan komt kun je bijvoorbeeld kiezen voor rijste- of havermelk.
Quote: max 5 sigaretten per dag. Kan dit er ook iets mee te maken hebben?
Ik weet niet of roken en allergie iets met elkaar te maken hebben. Kinderen van rokende moeders hebben wel vaker last van luchtweginfecties. Misschien kun je hier je licht verder opsteken; het helpt je wellicht om weer te stoppen.....
Quote:
moet ik hiermee niet naar een kinderarts of dermatoloog of dietist, of is dat nog te vroeg?
Je kunt het dieet zelf uitproberen. Als je merkt dat het verschil maakt kun je contact opnemen met een diëtist om te kijken wat je zelf moet eten om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. telefoonnummers van borstvoedingsvriendelijke dietisten vind je hier . _________________ Trix Planting
|
|
|
Vorige bericht
:: Volgende bericht
|
|
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|